Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Hoe verloopt het telefoongesprek?

Als u belt, krijgt u een goed opgeleide triagist aan de lijn die zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt. Bij voorkeur belt de patiënt zelf. In een kort gesprek vraagt de triagist u de informatie die nodig is om de juiste hulp te bieden. De triagist vraagt u daarnaast ook naar de volgende patiëntgegevens:

  • naam en adres,
  • geboortedatum,
  • naam van de huisarts,
  • burgerservicenummer, 
  • het nummer van de ziektekostenverzekering en
  • medicijngebruik. 

Zorgt u dus dat u die informatie bij de hand heeft als u belt. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u alle informatie over de patiënt bij de hand heeft.

U krijgt op basis van het gesprek met de triagist de hulp die voor u nodig is. Dat kan zijn: 

  • Een telefonisch medisch advies
  • Een afspraak op de Huisartsen Spoedpost Zoetermeer
  • Een bezoek van de huisarts aan huis (als het voor u niet verantwoord is om naar de huisartsen spoedpost te komen)
  • Een ambulance
  • Doorverwijzing naar spoedeisende hulp

Als u contact hebt gehad met de Huisartsen Spoedpost Zoetermeer, geven wij dit door aan uw eigen huisarts. Zo weet deze wat er aan de hand is en wat wij voor u hebben gedaan.