Hoe verloopt het telefoongesprek?
Als u belt, krijgt u een goed opgeleide triagist aan de lijn die zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt. Bij voorkeur belt de patiënt zelf. In een kort gesprek vraagt de triagist u de informatie die nodig is om de juiste hulp te bieden. De triagist vraagt u daarnaast ook naar de volgende patiëntgegevens:
- naam en adres,
- geboortedatum,
- naam van de huisarts,
- burgerservicenummer,
- het nummer van de ziektekostenverzekering en
- medicijngebruik.
Zorgt u dus dat u die informatie bij de hand heeft als u belt. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u alle informatie over de patiënt bij de hand heeft.
U krijgt op basis van het gesprek met de triagist de hulp die voor u nodig is. Dat kan zijn:
- Een telefonisch medisch advies
- Een afspraak op de Huisartsen Spoedpost Zoetermeer
- Een bezoek van de huisarts aan huis (als het voor u niet verantwoord is om naar de huisartsen spoedpost te komen)
- Een ambulance
- Doorverwijzing naar spoedeisende hulp
Als u contact hebt gehad met de Huisartsen Spoedpost Zoetermeer, geven wij dit door aan uw eigen huisarts. Zo weet deze wat er aan de hand is en wat wij voor u hebben gedaan.